lördag, maj 27, 2006

Vakna ur Coma...

Min ofta hånade vän - Prof Coma - har vaknat till liv och förstår att han tillhör en del av samhällskroppen;

Själv är jag låg idag, denna klämdag. Ringde upp vägverket idag och var dryg och undrade varför jag inte fått mitt kontrollmärke (som jag betalt för). Då säger den flegmatiske tjänstemannen att det kan han inte, eftersom bilen haft körförbud sedan den sista mars. Den skulle ha kontrollbesktigats innan dess. Ringde sedan bilprovning och fick första lediga tid den 14 juli, f.ö. froggarnas stora dag.Nu gäller det att tänka flexibelt. I kalkylen ligger att närmaste drive-in-bilprovningar ligger i Trollhättan och Bengtsfors. Det är kanske dags för en västkusttur, nu när stenarna sjunkit till botten.


Detta mail var ett svar på mail som jag sänt..med förslag på bröllopstal


Nu har ni alltså kilat stadigt fasligt länge. All heder åt er! Men av era nedgnisslade gaddar och ansträngda leenden att döma, är allt inte bara rosor och räkmackor. Måhända har slentrianens kräftsjuka krälat sig in i er samvaro? Om så är fallet - jag säger bara OM - kommer ni garanterat att ha nytta av de fem tips som jag tänker bjuda på här i dag/i kväll.

1. Utveckla vansinniga ovanor: Börja rök kubanska cigarrer genom ändtarmen; bli full som en alika på lättmjölk och tacosås; blotta dig för obesudlade nyponbuskar; ta med hunden på en promenad under sängen vid tretiden på natten!

Fler tips än så gavs inte... talet kostade nämligen pengar... men det var i vart fall ett anslag om hur tonläget skall läggas inför hans Silverbröllop... det är 7 år dit.

Någon som redan nu är värd att hissa (kommer i nästa bloggpost) är lilla mamma... Mors dag o allt.



More to come...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine