fredag, maj 26, 2006

Där fick jag...

Bloggarna - en maktfaktor... my ass. Läs här

Inte bara detta har jag haft fel om... min självkänsla fick sig en djup knäck vid köksbordet igår morse när S o jag frukosterade i morgonväkten (vaffan... bor jag på Strandvägen?)

Apropå det har jag övergått till att kalla min lägenhet för "våning"...det bräcker lite och eftersom jag inte har bil, inga Armanikostymer eller annat som sticker ut (ja, det syns inte i vart fall) så blir det... våning.

Back to breakfast.... vi diskuterade ön Sylt o tillhörande Hallongrottor pga av ett skämt i Parlamentet. S säger: "Ja, Sylt... det ligger nära Helgoland"



Jag går loss... "Nänänänä... inga såna grejer...det vet väl varenda männska att Helgoland ligger i Östersjön..."

Efter fortsatt meningsutbyte plockar S upp en djupt patinerad skolatlas och pekar med ettav sina gracila fingrar...jodå.. Helgoland ligger i Västerhavet.

Dagen börjar alltså i anfäktelse över ordningens tillstånd - dvs att vara säker på sin sak medför alltsomoftast - rätt.

Ödmjukt drog jag mig bakåt och reflekterade över tingens ordning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine