tisdag, maj 30, 2006

Han börjar bli lite enahanda nu... den gode Lundell. Dags för feedback;


Bäste Hr Lundell...

Jag har någon gång varit en av de där "pojkarna längst fram". Trädgårdsföreningen i Göteborg 1996 t ex...eller varför inte Roskilde 1999 då du hade R.E. M som förband.

Jag har också snavat i damm o lera på Hultsfred, varit pollenstinn i Linköping och jag har t o m suttit på Konserthuset höstetn -79 och sett en otroligt bra spelning... fastän extramnumren blev upprening med förklaringen; "Vi har inte fler låtar inrepade.."

Min sista "closed encounter" var på Trägårn' i början av april. Hade spetsat in mig på något annorlunda, närmre och mer innerligt. Det flämtade til i Damaskus och några gånger till... annars var min upplevelse i det ölfjärtsosande publikhavet en klaustrofobisk deja vu.

Snälla... kan du inte ta med dig, Bark, Odelberg och ett litet piano...en tramporgel kanske, lite akustiska doningar och dra en konserthusturné med en sittande nykter publik, rad upp örhängen som Jag hade en älskling en gång, Baby har en ring och På senare år med unpluggedversioner at Stockholms City, Slugger och göra en muzetteapokalys av "Går en stund på jorden..."

Det skulle göra mig så oerhört glad om du gjorde en nertonad konceptturné...men du kan gärna fortsätta att dra runt med ditt sommarhärke på turné och låta pojkarna skråla, familjerna picknicka kring slottsruiner och på idrottsplatser...det är OK det med

Nedtecknat i D-dur

Nemo on Land

Kopia sänd till rockhead@ulflundell.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine