måndag, maj 01, 2006

Träff i sidan - bortom 200 meter

När jag surfar runt i cybern så dyker jag oförhappandes på konstigheter. Speciellt de budskap som är riktade till mig (jag finns i målgruppen) men det tar så helfe iblandl...

Kom av en slump in på www.mygeneration.se

Vad erbjuds jag då för läckert...???

"Unik Nostalgifest - för dig som var ung på 60- & 70-talet" Åldersgräns 36 år.
Jag går nyfiket in på scrollisten och väljer ort: Göteborg (vad annars...) och får upp:

Här är festen för folk i Din egen ålder, varför inte samla gamla gänget från förr. Dansa och digga till den glada musiken från Din ungdom och träffa lika många bekanta på EN enda kväll som Du annars träffar under ett helt år på "affärn".
Åldersgräns fr. 36 år. V-jeans har hög status under kvällen.


Unik, my ass... Unken...möjligtvis. Datum är inte spikat... och jag är inte lessen för det...jag backar tillbaka till startsidan och ser att SILJA LINE är platsen för en av deras Nostalgiträffar...och The Bands.... The Bands...

Här är bandlistan:
Burken, Rock Ragge & Rock Boris
Rockfolket
Janne Önnerud
Larz-Kristerz (se bild längre ner...huuuhh)
Sveriges Elvis
Grevens Partykaraoke
DJ Budda

Va' fan...är det rullatorvarning? Sånt diggade "farbröder" när jag "var ung på 70-talet"

OK...DJ Budda...låter halvmäktigt... men han toppar med "40 år i branchen"... jag grottar ner mig i hemsidan och finner ett inscannat tidningsurklipp med en DÅ ung Budda som satt världsrekord i DJ:ning.... OCH han håller ett fett skivomslag i nypan - "November - En ny tid är här"

Summarius... Företaget bakom "My Generation" fiskar gäddor i tvära vatten... med loggor där hippies drattar omkring och sänder ut vibbar av Janis Joplin, Doors, Greatful Dead mfl funkar det ofett med Burken, Budda och.... Larz-Kristerz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine