söndag, maj 07, 2006

Listigt....

Been there...done that...sån är han...och nu roterar jordens axel som för tillfället är uppstoppad i bajgången allt mer centrerat kring världsalltets mitt - mitt ego växer m a o

jag förstår att jag är hopplöst ute... såg "100-listor" på webben för sisådär 7-9 år sedan men orkade då inte överhuvudtaget bry mig... och jag svarade på Lunarlistor om det var broccoli eller äppelmos som gällde

Bestämde mig för att tramsa till det idag och vara listnördig.. hittade frågeställningarna på en annan blogg och kopierade frågorna... Here we go...

Bloggen tar f ö paus fram till fredag... Välkommen åter


Reser helst till: mitt inre....
Tidning jag gillar: GP
Favoritsite: www.imdb.com
Fikar gärna på: Espresson House
Favoritbutik: NK
Favoritfärg: Hallonrött
Favoritmärke: Levis
Favoritdjur: Katt
Stjärna jag vill träffa: John Cleese
Motionerar: 2-3 ggr/vecka
Senaste fyndet: Se stolen i bloggen längre ner
Fulaste färgen på kläder: Orange
Senast sedda film på bio: MI: 3 (igår...befriande underhållning i 2 tim)
Senast köpta skiva: Neil Young - Prarie Wind
Sparar till: Plasma TV
Väntar på: Sommar
Pålägg som gäller: Hummus
Dagens dryck: Vatten
Senaste boken du läste: När Blodsbanden Brister, Hanna Eriksson
Senaste maträtten du åt: Thailändsk fläskfilégryta
Senaste klädesplagget du bar: Replayjeans, svart piké,
Senaste repliken du yttrade: Puss, min älskling
Senaste personen du träffade: Äldsta dottern
Senaste personen du pratade i telefon med: Min kvinna
Senaste personen du fick brev av: Vet ej
Senaste gången du sov: En timme sedan
Senaste saken du köpte: 1 l mellenmjölk
Vad har du gjort idag: Uppstigning o morgonnyheter
Hur tidigt stiger du upp: Sex
Vilken färg har du på håret: Hår? Skojarduva?
Vad har du för färg på ögonen: Blå
Är du uppväxt i stan eller på landet: I en medelstor stad
Var har du ont: Ljumskarna
Kan du stå på händer: Nope
Vad lyssnar du på för musik nu: RHCP:s Stadium Arcadium....och den är KANON!!!
Vad tycker du om idrott: Utöva - ja...Se på - nej
Vad har du för klocka: Polar - pulsklocka
Sämsta sport: Undervattensrugby
Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? Beror på syfte, upplägg o tema
Vilken årstid tycker du bäst om? Sommaren
Brukar du sjunga i duschen? Nej
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Friidrott
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja..och sen växer den
Vad är viktigast för dig? Sinnesro - förmåga att släppa taget.
Laddar du hem musik och film från internet? Jomenvisst
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Gå Psykologlinjen...som jag har poäng at komma in på...HA!
Vad är det bästa med julafton? Utlandsresa
Tänker du mycket på ditt utseende? Alldeles för ofta
Vad får dig att slappna av? Frigörande andning!! Och ett långpass på Säröbanan
Tänker du ofta på sex? Dagligen
Är du skyldig någon pengar? Mina ((
Är du mörkrädd? Ibland
Bär du glasögon eller kontaktlinser? Både och...mest linser
Tycker du matte är svårt? Ibland
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Ja, fåfängan söker mig...
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Cred
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Mellan åtta och nio.
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Ilska är en lyx jag inte har råd med...
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Nej
Hur många gånger har du fuskat på ett prov? En gång i 8:ans biologi
Bor du utomlands? Nej, men jag skulle gärna bo i Grekland delar av året...eller Indien
Hur länge varade ditt längsta förhållande? 8 år
Har du piercing? Nej
Vart skulle du helst vilja ha piercing? Könet eller tungan
Bråkar du och dina syskon ofta? Nej
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Mina döttrar...det är två, kvinna tätt i hälarna
Läser du ofta böcker? Stötvis...
Vad föredrar du för sorts filmer? Drama och Action...komedierna som är bra...är så få
Vad slösar du mest pengar på? Resor och hemelektronik
Vill du gifta dig? Skulle jag nog kunna tänka mig...ett andra försök
Vill du ha barn? Dom två jag har är alldeles gott nog
Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma? Nej
Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? Prison Break o Filmkrönikan
Vilka länder har du varit i? Se kartan längre ner Bloggen
Vilka ställen har du bott på? Uddevalla, Uppsala och...Göööteborg
Vilka husdjur har du haft? Fiskar, Undulat, Hamster, Katt, Nymfparakit
Vad förknippar du ordet skolstart med? Sensoimmar
Solar du ofta? Dyrkar sol ..lite gränslöst
Är du bra på att laga mat? Allt exotiskt funkar bra
Var badar du helst? I saltvatten över 10 +
Vad dricker du för alkohol? Min livskvot är nog fylld...
Vad använder du för droger? Spel o Godis
Vilka djur är du mest rädd för? Hundar som inte skäller och inte kan trampas ihjäl
Vad tycker du om monarkin? Trams!
Vilken musikstil tycker du bäst om? House o Lounge o Artrock
Vilka språk kan du? Svenska, danska, norka, engelska och lite tyska o grekiska
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Nej, men jag borde ha gjort det...
Vilken kändis är hetast? Persbrandt
Gillar du att dansa? Om timingen är rätt - men inte som motion
Vad har du för klädstil? Gubbjävel som försöker smälta in i causal-slackertillvaron
Är du flygrädd? Nej, bara lite spänd
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Det är nog bra men det luktar fis istället...
Hur vig är du? Gummigubbe!
Vad dricker du helst när du är törstig? Ramlösa
Vilken är din favoritglass? Lösglass från Truimfkiosken på Allmänna Vägen
Tror du på ett liv efter döden? Förmodligen
Vilket kaffe sörplar du helst? Sanami - hela bönor från Etiopien
Vilket mobilmärke föredrar du? Sony Ericsson
Vill du gå ner i vikt? Ja, men jag är så got som i mål...2-3 kg till
Vad har du för personlighet? Analytisk, Självständig - något introvert
Har du varit deprimerad? Ja
Tycker du om sushi? Det är gott ibland, men inte för mycket.
Tror du på livslång kärlek? Ja
Vad äter du helst när du ser på film? Lösgodis
Lever dina föräldrar tillsammans? Ja
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Nej
Har du tandläkarskräck? Nej
Vad heter du i mellannamn? Lennart... och det suger
Är du en morgon eller kvällsmänniska? Morogn
Var är du född? V Frölunda
Vilken hårfärg har du naturellt? Vafan...svålfärgat
Biter du på naglarna? Nej
Är du beroende av något? Allt för mycket...
Vilka internetsidor besöker du varje dag? Bloggfrossa, mina egna sajter, Hotmail och GP

1 kommentar:

  1. Fyllt din livskvot. Jag vet en i min närhet som också gjort det... för länge sen... tack o lov. :-)

    Jag tror att det är därför som jag/vi är så "knäppa" idag. :-)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine