måndag, november 05, 2007

Hemma...eller?

Åter i Göteborg efter en dos Dörröppnare 3 på Baravara som beskrivs så här - plockat från www.baravara.se

Varför är det så svårt att leva i harmoni med sig själv och andra? Vad är det som gör det omöjligt att vara i nuet och att njuta av livet? Varför är det så svårt att få en relation att fungera?

Vi gör ständigt samma misstag och agerar om och om igen på samma destruktiva sätt, trots att vi egentligen vill något annat. Nyckeln finns i ökad medvetenhet och en vilja att ta ansvar för sitt liv.

Under denna fyradagarskurs kommer du att få möjlighet att titta på dina tankar och känslor kring kärlek. Vi lär oss tidigt att skydda oss själva från att bli sårade. Idag hindrar dessa skydd oss från att verkligen kunna ge eller ta emot kärlek.

I vår rädsla för att bli manipulerade, avvisade, sårade, övergivna eller missförstådda separerar vi oss själva, både från andra och från våra djupare känslor. Ofta kan denna separation kännas tom och ensam. Vi kommer att titta på vad det är som står i vägen för dig. Du kommer få möjligheten att uppleva hur det känns att möta dig själv och andra i öppenhet och kärlek.

"If you want the rainbow, you've got to put up with the rain."
- Dolly Parton

Dörröppnare steg 3 är fortsättningen för dig som längtar efter mer, som fortfarande känner att det finns delar av ditt liv som inte fungerar, eller känslor som behöver få mer utrymme.

Kurserna leds av olika terapeuter och har lite olika inriktning men de har alla fokus på att öka medvetenheten om dig själv och att förankra den process du redan påbörjat. Den viktigaste personen är du och det du längtar efter att utforska i dig.

En kurs som gett mig mycket frid i själen, tack vare att jag hittat mina monsterkaraktärer som hoppar upp ur nån skitig låda då och då - när jag inte klarar av att vara i kontakt med mitt sanna jag. Sakta börjar jag nu umgås med "Matadoren", "Mr Sowhat?" och "Lill-Nemo"

Jag har också fått en fördjupad relation med S och kommit närmare mitt eget hjärta. Då det mesta som försigår i o kring mig processas i mitt huvud (favoritverktyget för mig) är hjärtat inte mycket tränat... det blir mer om detta de kommande dagarna



Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine