torsdag, februari 01, 2007

Totalt jävla mörker...

På Kapellplatsen härskar nu mörkret. Korsningen Aschebergsgatan/Amund Grefwegatan är inbäddad i en malvanyans och så har det varit i flera veckor.


Någon central fas i nåt systääm har förmodligen pajjat ihop med uppfuckade proppar som följd.


Vad gör då rättrådige Nemo? Först ingenting... men sedan börjar jag lacka ur efter att nära ha blivt överkörd några gånger.


Slår 15 00 17 och kommer till "dom som har hann om'et".


"Jaha.. det där felet känner vi mycket väl till.."

"Jaha, men varför gör inget nåt'?" (den är maktlöst bra...)

"Vi har kontaktat vår entreprenör, men det är vi som är ansvariga"

"Hur hänger det ihop"

"Ja, jag skall stöta på entreprenören igen"

"Vem är entreprenören? Han borde få en tomhylsa inknackad bakom höger knäskål så att ledvätskan sakta sippr.."


"Ja... nu har vi ju flera... just vem som opererar där vet jag inte"

"???...?? Hrmmf"

"Ja... vill du ha nån återkoppling på det här...?"


"Nä...jag vill ha ljust, så jag hittar hem"

"Skall se vad vi kan göra"

Klick....


Väntar i mörkret och undrar vad som skall hända... och när?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine