tisdag, januari 30, 2007

Conflict Life Line

Har vart på kurs. Igen. Denna gång på en handledarutbildning. Förstod att jag behöver göra något åt en 25 år gammal surdeg som jag har drällande i huvvet, från o till. Stör inte så mycket, men tillräckligt för att den skall hanteras.

Tungt att inse att det hela inte handlade om pengar - utan om tillit. Jag har bl a kartlagt mina "buttons" - de knappar som triggar igång mina försvar...då rädslorna börjar styra och texten här nedan tappar i symbios med min tillvaro.



FRIHET FRÅN ... FRIHET ATT.

Vi kommer att känna en ny frihet...
(ANONYMA ALKOHOLISTER,sid 78.)

Jag har fått erfara en frihet från rädsla - rädsla för människor, för ekonomisk otrygghet, för att anförtro mig åt någon, för att misslyckas, för att bli lurad och utnyttjad. Sedan har jag frihet att - vara mig själv, uttrycka min åsikt, uppleva sinnesro, att älska och bli älskad och frihet att växa andligt. Men hur har jag uppnått dessa friheter? Främst genom att gottgöra andra, har jag fått erfara denna "nya" frihet. Inte den gamla friheten att hänsynslöst göra vad som föll mig in utan en ny frihet, som låter löftena i mitt liv gå i uppfyllelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine