tisdag, januari 23, 2007

Morbida måndagar...

Funderar då och då på döden, döden, döden... något vi alla får deala med. Kan göras på olika sätt. Anti-rynkkrämer, bleka tänder, fitness, lyft o sug... ja ja... precis som Max von Sydow i "Det sjunde inseglet" får vi tids nog möta liemannen

Kan dessutom tillägga... att mina funderingar kom till skott då jag fick höra att en avlägsen bekant varit på begravning för mannen som satt fast i en dammlucka i några timmar och trots massiva räddningsinsatser inte gick att få loss, vattnet fortsatte att stiga och efter fyra timmars kamp hann livet rinna ut för honom..hände för några veckor sen....

Nåväl... han var en "profil" i bygden... vilket fått till följd att domkörkan i Skara var fullsatt...

Denne man var dessutom så förtänksam att han hade skissat på sin egen begravning... hur han ville ha det o så... han hade även bestämt musiken på sin begravning... men det blev nog inte den effekt som han tänkt...

Utgångsmusiken var "Brusa högre lilla å".... och det blev en - förmodligen - oönskad reaktion hos de flesta som deltog i begravningen...

Det får mig att tänka i banor som att inte - om jag nu skall skräddarsy min egen begravning låta några titlar gå fetbort;

"Total eclipse of my heart"

"Leaving on a jetplane"

"Highway to Hell"

Ja... listan kan göras lång över musik som ofelbart kan tänkas associeras till mitt frånfälle.

"Antoher one bites the dust" är neutral, men hård....

Skall tänka vidare, men om jag dör riktigt rik skulle jag kunna tänka mig "We are all the winners" - där de som ärver kan stämma upp i en trevlig kanon.

"Dust in the wind" med Kansas... jo... den ligger bra till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine