söndag, januari 29, 2006

1:stegs reflektion

GLÄDJEN I ATT DELA MED SIG.

Livet kommer att få en ny mening. Att se hur människor tillfrisknar, att se dem hjälpa andra, att se ensamhet försvinna, att se en grupp växa upp, att ha en massa vänner - detta är en erfarenhet du inte får gå miste om. Vi vet att du inte vill missa den. Att ofta ha kontakt med nykomlingarna och de andra är höjdpunkter i vårt liv.
(AA:s stora bok, sid 83.)

Var och en som upptäcker 12-stegsprogrammet, som jag delar med mig åt, har möjlighet att uppleva samma lättnad som så många har funnit i denna gemenskap. Att veta det fyller mig med glädje och tacksamhet. Jag känner på mig att allt det som beskrivs i programmet kommer att ske med dem, om de griper tillfället och tar till sig programmet helt och hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine