fredag, augusti 26, 2005

Människan och hans maskiner...


Prof Coma, min sidekick i det här bloggproschäktet, har gett sig hän åt brödbakning...med maskin. För att lyckas bör man för det första använda handkraft, mixer med degkrokar och en smula sunt förnuft. därefter kan man pröva sig fram till en lagom kletig deg. 10-12 dl vetemjöl ÄR en bra dos...och vattnet...3 dl till att koka vetekross och NÄSTAN 1 liter till degspadet...ja,,,då blir det stabilt.

GRÖT - AXA (nu blir det ondgörelse) har torgfört sin Sportgrynsgröt och kränger 70% havre och 30% rågflingor för 17-18 spänn paketet. En girig gest som endast förtjänar förakt. Blanda själv, ät mer, spar pengar, känn inåt, se uppåt, sparka framåt och se dig om i vrede...

Just innan jag dök ner i mina bloggbestyr hade jag en visison... och köpte så 3 biljetter till första dagens finnkamp. Jomen...töserna o jag skall heja svenskt, ariskt och se när det melankoliska och kaffedrickande folket på andra sidan Östersjön får anledning att anta än smalare ögon och sänka sina hissade kindknotor.

Nu stundar L Kronér och fredagsmys med popcorn och FUN-light.

CU...later on

1 kommentar:

  1. Min ondgörelse förut var affekterad. Nu flera timmar senare ligger brödet där sensuellt välgräddat och välsmakande. Familjen dyrkar mig. Pappabrödet seglar redan upp som en familjeinstitution. Nästa gång mixtrar jag med proportionerna och slutar vara rädd för kletet.

    Är lite kluven vad gäller Axa-hatet. De har ju trots allt den godaste havregrynen. Eller har du hittat godare flingor (Gyllenhammar, COOP, Willys)? Men för den skull får de inte lägga en jävla marginal på en simpel mix.

    Ner med kapitalet!

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine