måndag, augusti 08, 2005

I ett sammanhang

Ahh... det fungerar. Hittade mig själv...och många, många andra på www.bloggportalen.se

Vi är listade i arkivet i bokstavsordning utifrån bloggens namn. Nemos Bloggbok hittar du HÄR
Skall försöka se om det går att editera...har ett litet förargligt stavfel i presentationen.

Kommer ägna dagen åt att snurra runt och förmodligen fastna någonstans... det blir lätt så.

Söndagen var njutning på många vis. Att spränga gränser är en aktivitet som i många fall är förknippad med efterkommande ångest...men den gräns jag lyckades forcera igår gav bara välbehag. Nåt så trivialt som att rusa runt Skatåsåttan på 36.30 borde kanske inte väcka sån eufori...konstigt...men jag slickar i mig av mitt eget välbefinnande över förbättrade resultat.

Ondgörelse: Bilförsäljare... vad ska dom va bra för...?? Och vad kommer det sig att jag har så dåliga erfarenheter av den yrkesgruppen? OK att "Harrys på hörnet" med kontoret på fickan inte är stabil handelspartner...OK...men aukt. återförsäljare.

Kvinnan köpte ny liten fin bil...skulle innehålla stereo värd 3. 500:- med "extra allt" mp3, wma, aux-ingång...förberdd för Ipod m m. Igår såg jag en liten Clarion på 1.395:- Vad gör man?

Hoppas allt är ett enda stort misstag... att detpågår nån sorts intensiv rollsökning mellan försälningsavdelningen och verkstan..eller nåt. Kvinna skall ta itu med problemet och har "Lill-Sverker" i bakfickan. Jag var ändå med som nåt sorts vittne när affären gjordes upp.

Dagens låt: "Det löser sig" Timbuktu

CU...beyond

1 kommentar:

  1. Prof Coma tycker till om Liftarens Guide:

    Omdöme om HTGTG:

    Filmen går inte att använda som lockbete för att få in folk i
    Adamsland (Adamsgalaxen). Böckerna bygger så mycket på
    författarröstens attityd, som är svår att få fram på film. Att låta
    Stephen Fry vara berättare var väl ett försök att fixa det. För den
    som inte läst boken måste mycket verkat förvirrande. Jag kan ju som
    tidigare läsare inte bedöma om filmen står på egna konstärliga ben.
    Som läsare av böckerna kan jag dock säga följande. Personskildringarna
    var bra, särskilt Dent. Att Ford Prefect var svart har aldrig fallit
    mig. Sen har jag alltid tänkt mig att Zaphods huvuden syntes
    samtidigt, på något sätt. Slartibartfast var perfekt. Inledningen fram
    till och med Vogonpoesin var nästan lika bra som i boken.
    Planetfabriken med Slartbartfast var bättre. Det som var där emellan
    återfinns knappt i boken. Vem den mörka kvinnan som på något oklart
    sätt samarbetade med vogonerna är har jag inte en aning om. Hon finns
    inte med i böckerna. Att mössen styrde jorden försökte väl säga
    s, men förstod den oinsatte det?

    Så kan man hålla på. Jag tyckte det var kul att se filmen, men att
    säga till någon att de måste se den gör jag inte. Jag kommer knappast
    att lägga in den i mitt mediatek.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine