lördag, mars 23, 2013

Tågluff -81 del 8

#blogg100 p 59

Det är jobbigt detta. Ju längre jag kommer in i den här återvunna, återfunna resan, ju mer minnena väcks, desto obehagligare blir det. Sanningens ögon vidgas och skräpet ur mitt tidigare liv slängs ut ur sina knutna påsar. Det är smärtsamt, men jag tror det är nödvändigt....

Petros hade en sandwichbar mittemot Kostas & Vaschas "hotel"

4/7
Klart fräschaste morgonen hittills. Vaknade vid 7-tiden och läste en kioskdeckare. Klockan är nu 9 och en frukost skulle göra sig. Det var den ruggigaste frukost jag ätit på länge. Mycket gott. Var på beachen före 11. Endast Läkerol (fka Tigertrosan) var på plats när jag kom. Mår nu bättre än på flera dar. Kontaktlinserna plockades ut igår. Skönt.
Henning - den norske, har windsurfat idag, blev hämtad med racerbåt. Kul för honom. Pratar med B&W och Hotlips som äter choklad. Öl nr 2 intas nu.
5/7 10.45
Jag drack Iosvin och tog hål i örat igår. Madde också. enen stötte jag på, men loosade. Är nu på Läkerols klipplats.
14.11 - Far Out. Öl på Nikiforos och vidare hit. Mera öl. Hotlips & B&W finns här och kommer till mitt rum ikväll. Satisfaction spelas, Kicki har igloos på sig och jag behöver bajsa. Har nu gått in på bira nr 3. Träffat Kicki, alkoholvårdare, Uffe, reklamman och Ivar, skattedetektiv.

6/7
Kvällen igår var öronbedövande. Var på Petros och spelade, sen brädad på Hotlips och B&W av greker. Hängde med Ojja och Carita till Papagallo. Rätt bra ös. Vaknade 11. Direkt ner på beachen. Har guran med mig. Drog ett gig och fick fria beer. Pratade med Monica från Lund
spelade på torget. B&W och Hotlips gick runt med hatten. 700. Träffade Claybasket från Lidingö. Indianskön

7/7
Svagt. Nationalteatern spelas. Klppan. 3 timmar solpress. Orkar inte skriva. Gunilla, Åsa och Barbro har flyttat in. Vi gick ut och åt vid väderkvarnen, sedan till Papagalo där Gunilla träffade sin syster. Fortsatte till torget och drack vin. Jag besökte Ios torgtoalett. Enormt. Vi gick till Alexanders, dåligt drag.  Barbro och  jag "blev ihop". Satt på muren vid kyrkogården och bytte spott. Loosade våra vänner, men fann dem på JC's. Satt där tills musiken slutade och vandrade hem. Henning och Allan var vakna när vi kom hem. Shit

8/7 kl 9.21
Morognen ovanligt fräsch, drack visst inte så mycket igår. Henning Spänning åker idag, och jag själv är på gång.
Fredagkväll. Johan lät meddela att han sett mig på JC's kyssandes en kille. Otroligt. Jag replikerade. Sa att det var Barbro Stenblås. Senare var jag på Petros och spelade, han fixade nya strängar till guran. Avskedskonserten på torget var otrolig. Versionen av House of the rising sun kommer publiken sent att glömma. Kom i kontakt med en asskön kanadensiska. Skulle träffa henne påScorpion, men hur? Urballat. Barbro Stenblås ville inte pussa Dr Booze. Shit. Gick hem via Petros. Bagarn fick min hatt.

9/7
Katten är här. Allan och Gunilla har funnit varandra. Bytte penna. Black magic woman spelas. Berättade om Bilen (det här skulle jag behöva förklara länge...) för Åsa och Stenblås, jag skrattade så jag höll på att förlora tarmkontrollen.
Punkfarfar var en jävel på BackGammon och slog mej. Sen hade vi killsnack på Nikiforos som denna dag hade mens. På Far Out fick studierektorn från Lund som ser ut som Kenta (rektorn - inte Lund) min  adress. Tommy Trädoktorn stack med min bok, Gentlemen. Kvällen skal bli drag. Har beslutat att stanna en dag till. Lämnade skittvätten till en laundry.

10/7
Retsinafrukost (nu börjar det fan bli illa här...) Mazda och Purvan kom! Lirade Gammon med Mazda på Nikiforos. Kvällen var aluminium och fosfor...

To be continued.... last episode comin' up

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine