måndag, mars 18, 2013

Nyord - flanage

#blogg100 p 54

Körde bil längs Övre Husargatan idag. Att köra bil och prata samtidigt går bra, för det mesta. Ibland mycket bra, för jag hinner inte tänka på vad jag säger.



Då kan det hända grejer. Idag - något som jag gillade.

S: - Vad brett det blir här från Brunnsgatan ner mot Sprängkullsgatan. Dom har ju skurit bort gatan och det ser ut att bli minst 10 meter brett från husväggarna innan kantstenen möter gatan.

Nemo: - Tror jag läste nåt om att de tänker göra breda trottoarer här. Dom kommer lämpa sig bra för flanage...

S: - Flanage?

Nemo: - Ja... Fotgängarna flanerar.... de tycker om sitt flanageområde liksom odlarna planterar... de tycker om sitt plantageområde

S: - Du är inte lite knepig du... det ordet finns väl inte?

Nemo: - He...hehehe... *skrattar i självgott mys*


Facit: Nej, ordet finns inte - men det kommer det att göra - hoppas jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine