tisdag, mars 19, 2013

Tågluff -81 del 5

#blogg100 p 55

Efter någon veckas uppehåll och utflykter återupptas digitaliseringen av min lumpna och Retsinadoftande dagbok från 1981. Vi har nu kommit tio dagar in i resan och Ios har fått sällskap av den unge, men marinerade vivören under fem dygn...det börjar märkas:



27/6
Våra danska vänner hade en hår natt. De var still döda då Jungan, lebemannen, drog till beachen. Fräch som en nyknullad get (hur tänkte jag där o då???) Far out hade frukost och jag inhandlade en bastmatta att ha på The Cliffs.
Det är varmt idag. Too hot. Johan, libertinen, gör örhängen. Idag är det cool runnings som gäller - upp o ner i vattnet. Hela tiden.
Apropå ingenting, Dr Booze måste ha sex snart. Det börjar bli fullt i kroppsblåsorna. Against masturbation in Greece during high season! Jävla värme. Klarar inte mer. Upp till Nikiforos Silver wave Café. Drog en 7up och blev askas. För mycket värme. Åkte hem och sov. Min röv påminner om Japans flagga.
kl 17.45
Skall låna ut gitarren om en stund. Illa. Det skall bli en lugn kväll, jag är skithungrig. Klämde i mig en shiskebab och blev bra. Killen som skulle låna gitarren dök inte upp. Här går inte att lita på en enda jävel. Mindfucks!
Kvällen blev inte som den skulle. Satans fan, Lena från Skåne började jobba i baren och kunde inte blanda drinkar, så jag fick dricksglas med booze. Ensam var jag också och det gjorde inte saken bättre. Fick däremot connection med de fyras gäng. Madde, Anneli, Lotta och Linnea. Från Nourrkööping... debil dialekt det där.
Var på fanari en sväng och träffade den raffiga DAMEN som brukar lyssna på klassiskt på Ios club var där. Full och kaxig skulle jag givetvis stöta på denna 50-åriga dam. Hon ville dock inte flja med hem till mig (oj, så konstigt!!)  - så Jungan hastade över till Scorpion i syfte att supa mig till döds. Lyckades inte, utan kom hem på något underligt sätt.

28/6
Denna morgon är mycket svag. Indeed yes. Henning purrade mig 8.30 och menade att jag ville ha det så. Shit. Henning säger att han klarar Rubriks kub på 5-10 minuter. Vad fan är det med folk?
Allan, dansken, dröp in i rummet.Han hade visst varit ute och svingat loss med sin pölse under natten.
Livet är just nu russin. Jungan, alkoholisten, is no more. Måste ha en vit dag. Rastaman vibration, negative. How can one live in a postitive way. Know what I mean. Cause it's a new day, and it's a new way. Fuck!! Dr. Booze had gått sönder.

I detta vita rum
fyllt av spegler och porträtt
framlevs en förmiddag
i djupaste förtvivlan
Eleändes elände
Suckarnas suck


DYNAMIT!!!
To be continued....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine