onsdag, mars 25, 2009

Vi har tagit semester - från allt version 2

Här skulle ett Youtubeklipp legat inbäddat som en snygg (?) illustration till nedanstående autentiska citat ur anmälningar till ARN. Nu blir det att länka istället.

Klippet visar två svennar som tror att dubbelrum betyder två rum och det är en dolsk njutning att se de långa näsornas kamp mot det missade semestersexet.


• "Ingen talade om att havet var fullt av fisk. Barnen blev vettskrämda"

• "Vi köpte ett par Ray Ban-solglasögon för fem euro från en gatuförsäljare, bara för att senare upptäcka att de var kopior"

• "Stranden var för sandig"

• "Jag kände mig otillräcklig. Min smekmånad blev förstörd."
Klagomål från en turist boende på en safarilodge i Afrika, med utsikt över en synbart upphetsad elefanthannes parningsakt.

• "Topless-solande på stranden borde förbjudas. Semestern blev förstörd av min mans ständiga stirrande på andra kvinnor"

• "Min fästman och jag bokade ett rum med två sängar, men placerades i ett rum med dubbelsäng. Jag håller er nu ansvariga för att jag är gravid, vilket inte skulle ha hänt om vi fått det rum vi bokat"

• "Jag jämförde vår enrumslägenhet med våra vänners trerumslägenhet och vår var betydligt mindre"

• "Det är för många spanjorer. Receptionisten pratar spanska. Maten är spansk. För många utlänningar"

• "Stranden såg inte ut som den gjorde i broschyren. I er broschyr var den gul, men i verkligheten var den vit"

• "Vi var tvungna att köa utomhus utan luftkonditionering"

• "De lokala affärsinnehavarna är lata som stänger på eftermiddagarna. Jag behövde ofta köpa saker under siestan - den borde förbjudas"

• "På min semester i Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varenda restaurang serverade curry. Jag tycker inte alls om kryddstark mat"

• "Vi bokade en utflykt till en vattenpark, men ingen talade om att vi skulle ta med våra badkläder och handdukar"

3 kommentarer:

  1. Ja herregud, vad allt ska man inte drabbas av när man är utomlands. Tänk om de bara kunde skärpa till sig lite på de där semesterorterna. Inte fan är det spansk mat man vill ha när man åker till Spanien va? Och curry i Goa, de är väl för goa!
    Nää det ska va som hemma annars kräver vi pengarna tillbaka.

    Men jisses folk, stanna hemma för bövelen.

    SvaraRadera
  2. Det är tråkigt. För dessa mänskor är i sanning missnöjda och bittra på livet självt.

    Jag kan inte komma till något annat.

    OK - betalar du för balkong med havsutsikt och hamnar i en källare utan fönster - visst.

    Men det här - husvagnscamping utanför Vessigebro?

    SvaraRadera
  3. Sagt det innan och säger det igen:
    "Det är inte alla man träffar på Nobelfesten" ... ;-)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine