tisdag, mars 10, 2009

Spotified - vecka 911 Manassas

Manassas album coverKlicka för spellista

Stephen Stills nämnde jag i förbigående då jag plockade fram det famösa albumet Super Session ur ett arkiv med alldeles för mörka hyllor. Så kan det inte få vara. Stephen - en 1/4 ur C,S,N&Y har hittat på en massa eget bus i de musikaliska snåren. De kan du läsa om på Wikipedia.

Jaha.. och vad har då föranlett mig att plocka fram den här dubblen? Jo, skivans sista spår hörde jag på radio (transistor med DIN-kontakt in bak röven på rullbandaren) en sen vår 1972. Blues Man skall vara en hyllning till Jimi Hendrix om jag fattat något sånär rätt.

Den här skivan hittade jag på köpekasett några år senare och den fick alltså ett lyssnande av en då finnig, permanentad tonårsmasturbant med längtan efter rockband, hångel och nya platåträskor...

Reblog this post [with Zemanta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine