torsdag, mars 12, 2009

Sturhetsvansinne?

Klart att Sture skall ha fett med deg för att ha kommit fram till....ingenting.

Som av en tillfällighet svävade en FRA-modul över Stures huvud och fångade upp en tankekedja.

" - Ska vi se här... jaha... joho. Ja det var massa papper och förslag. Gud så jobbigt. Alltså, jag är 80 bast - vad tror dom? Jidder hit och dit. Glenn Lane? Startelvan? Gamla Ullevi. Det är ju det den heter. Har alltid gjort. varför ändra på det? Nä, nu skriver jag en faktura. Vad tog det här? 32 minuter... hm det blir ju ingenting...

Nu vet jag. Jag byter namn på tidsbegrepen istället. "min"...nä... "tim" skall det heta. Sådär.... 32 tim á 1 400 kr = 44 800:- Bra det kör vi på..."


Näserru...nu har jag inte tid med dig längre. Tänkte gå till banken när jag
ändå har ångan uppe och leendet på plats...

3 kommentarer:

  1. Vilken jävla idiot...
    Eller så är han bara långt mycket smartare och har bra mycket uppblåstare självbild än oss andra dödliga.
    Men 1400 spänn i timmen. Vem är värd det?

    SvaraRadera
  2. hehe...underbar rubrik och beskrivning på hur det måste ha skett

    SvaraRadera
  3. @fiffi - mja, Sture hade gärna fått stänka iväg 1 400:- det är konslutmässigt... men då tycker jag kan kunde ha svettats, klurat och vart så där fiffi-filurig.
    Största miffona är ändå de som betalar fakturan

    @ Hr Sug - visst MÅSTE det gått till så..

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine