fredag, mars 20, 2009

First day of my life

Flera bloggar i min närhet har de senaste dagarna snöat in på "låten som låg etta då jag föddes."

Den här sajten ger dig svaret.

Hänger på och ger "min" låt. Lonely Boy med Paul Anka. Passar gott. Mycket gott. Det är som om något är förutbestämt redan här.




Bad Girls - här i uppmixad version passar också fett bra med tanke på det liv jag levde kring den tiden.


När jag fyllde 20 däremot - då hade discovågen svept in större delen av Sverige i den oerhörda "dansbandsdöden" och det fanns krav på att discon utan levande musik skulle förbjudas. Coolt. Lite som IPRED goes V-jeans...


Reblog this post [with Zemanta]

2 kommentarer:

  1. Min låt är "Black & White" med Three Dog Night. Har aldrig hört talas om den. Innebär det ett liv i skymundan, i bakvattnet, i skuggan...?

    SvaraRadera
  2. Nja... det kanske innebär någon sorts dualism?

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine