torsdag, juli 24, 2008

Nemo-Blocket ver 2.1

Innan jag ser till att de rika knösarna på Schibsted som äger Blocket blir ännu rikare, så försöker jag kränga en bullig klenod här. Till fromma för trogna bloggläsare...



Detta är en Compaq Presario 7000 med 8 år på nacken. Den var då - en s k värstingdator som jag fick hyrköpa genom WM-data där jag då gnodde runt. Pris i butik c:a 30 000:- DÅ...


Hårdvaruprestanda:

Pentium III 1 Ghz-processor.
40 Gb hårddisk (partionerad i 3 volymer).
256 mb RAM, möjligt att uppgradera till 1 Gb.
DVD-brännare (egen enhet)
CD/DVD-läsare (egen enhet)
USB portar 2.0
Trådlöst nätverkskort 802.11 b/g
Nätverkskort 10/100 Wlan (för trådat nätverk)
JBL-högtalarpaket...världens blås!

CRT-skärm på 17" med osedvanligt god upplösning

Mjukvara

Windows XP Professional SP 2, engelsk
Officepaket 2003 m Frontpage
Virusprogram saknas (men AVG-free edition är ju stabilt)
Diverse brännarprogram Nero m m

Vad kan man ha den här till? Ja, inte i knät, men den funkar bra som brännarpjäs, "skrivmaskin" och "nåt för kidsen att gå loss på" (om dom inte är dataspelsfreaks.)

Eller - varför inte som en installation i sommarstugan?

Nemo säljer...

Lägg bud via mail. Jag lystrar då vi börjar komma uppåt 500-1000:- NU.

Är du riktigt snäll... så hivar jag med en schysst EPSON-scanner oxå

Har inget hänt före tisdag - så åker den ut på Blocket - real edition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine