torsdag, juli 10, 2008

Ketosmannen - prepare

Om en vecka fyller min blogg och jag år. Jag blir 49 och bloggen 3. Bloggen behöver pottränas. Jag behöver nåt annat.

Efter en tung säsong i Skatås och cykelbanorna på Säröleden har jag funnit ut att min kroppsvikt inte harmonierar med mitt forna löpsteg. En UGL-kollega i pulverbranchen lyssnade då jag beklagade mig och fann på råd...

Lösningen heter KETOS. Min kropp skall utsättas för ett formexpriment med hjälp av Cambridgekuren och det innebär att jag kommer att leva på soppor, pulver, kaffe och bubbelvatten i två veckor.

Med en startvikt på c:a 82 kg och en midja som i dagsläget mäter 99 cm skall jag två veckorsenare vara nere på 75-76 kg och ha ett omfång på 92-94 cm. Det är målet.

På bloggen kommer jag att tråka till mig och göra det hela till en KETOS-dagbok.

Du kommer att få ta del av min vrede, humörsvängningar och ondgöranden över pulver, kroppslukter och ammoniakdoftande andedräkt - vilket är några av biverkningarna.

I början av augusti då det hela är över fortsätter en strikt kosthållning parat med den regelbundna träning som jag redan har i blodet...

Envis och fokuserad är jag i såna här lägen. Stubborn - så heter det på amerikanska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine