måndag, mars 27, 2006

Handlingssteget - forts

Vi fortsätter där vi slutade i torsdags....

Varifrån får jag kraften att ge upp dessa beteenden och attityder?




1. Vilka saker skall jag ta itu med idag och vilka lämnar jag till ett senare tillfälle?

Idag skall jag börja med att:
a)

b)

c)

Det / dessa kan vänta:

a)

b)

c)

Här räknar jag upp exempel på min egoism / själviskhet:

a)

b)

c)

d)

e)

Underlättar min egoism mitt andliga växande?


Mina motiv:



Vad klagar mina närmaste mest på när det gäller mig?

a)

b)

c)

d)

Nu är vi snart imål med tredje steget. Två avslutande inlägg kommer under veckan.


Lycka till - med Långsamhet kommer du längst...

P S Idag fyller AA 50 år i Sverige - öppna möten på de flesta håll, se vidare på bl a http://www.aa-goteborg.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine