torsdag, mars 30, 2006

Ett fullt o tacksamt hjärta

Jag försöker verkligen hålla fast vid sanningen, att ett fullt och tacksamt hjärta inte kan rymma alltför mycket högmod. När varje hjärtslag flödar av tacksamhet, måste det säkerligen resultera i utåtriktad kärlek, den finaste känsla vi någonsin kan hysa.
AS BILL SEES IT, sid. 37
Jag tror att de som följer 12-stegsprogrammet är lyckligt lottade genom att vi ständigt påminns om behovet av att vara tacksamma och om hur viktigt tacksamheten är för vårt tillfrisknande. Jag är sant tacksam för det uppvaknande som min Högre makt har gett mig genom 12stegs-programmet och är glad att jag kan ge tillbaka det som jag fått som gåva. Jag är inte bara tacksam för tillfrisknandet utan för den livskvalitet som mitt nya liv har fört med sig. Min Högre makt har i sin nåd gett mig goda dagar och ett livfyllt av frid och tillfredsställelse, liksom med en förmåga att ge bort och ta emot kärlek och med möjligheten att tjäna andra - i programmet, familjen och samhället. För allt detta har jag "ett fullt och tacksamt hjärta".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine