onsdag, december 07, 2005

Wadling - en konsert att minnas

Drömde inatt att det stod 5-6 bibliotekariekärringar runt min sänfg och smätte registerkort på mig. I sina långa, utsläppta gråa hår och Gudrun Sjödénkläder sågde med onda ögon på mig. Vet inte vad det står för - men det var länge sen jag drömde om uthälld fisk...


En blogguru har efterlyst en recension av Wadling... så..recension...jag vet inte, men vackert var det;

På 14:e bänk i Stenhammarsalen...

Lite småsläpigt tultar han in och fiser ihop i nån sorts möbel. Hur skall han kunna sjunga halvt ihopkurad...med en pärm med texter i knät?

Jodå - det kan han - och som det blir. Covers blandat med material från senaste "Jag är monstret".

Han har kompband med sig denna gång. Sist jag såg Freddie var på Storan. En man och en gitarr. På slutet kom Nicke Ström och Jesper Odelberg inrullande och sjöng "Blott en dag" Då var det nära att jag blev religiös.

Pink Floyd, Bryan Ferry, Captian Beefheart, TATU (? ryska fakeflator, alltså) och Mick Ronson...bl a.

2 timmar och en paus senare är jag förlöst och lycklig.Måtte denna röst hålla många år till.

GP gav konserten på Storan 5 fyrar...detta var bättre...tycker jag.

DAGENS BILD: Drömmar från den gångna natten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine