tisdag, december 06, 2005

Mercedes...

Satte mig bakom ratten på en MB E220 K igår. Den mentala erektionspotentialen gick upp i 290 på mindre än 3 vridmoment.

AVIS hade i ett anfall av kundvänlighet gett mig denna bil istället för en Opel Astra.

Normalt är jag en spartansk man med smak för Konsum, Kapp Ahl och vissa små utflykter i njutningsträsket. Björn Borg - ja! Gant - ja! Amanda Christensson - Ja! Men så mycket mer är det inte som sticker ut. Dressman störtvägrar jag däremot.

Åter till gårdagen....Mercedes... Ahhh... tyskt, stabilt och nybilskänsla. Hur skall jag kunna köra något annat med den nyvunna referensramen??? Dessutom - en ny liten blinkande Jabra BT 330 i örat gjorde att jag kände mig som en VD i rör & byggvarubranschen - minst.

I själva verket var jag en mjuk motivatör på väg till klienter i Dalslands djupa skogar.

Så det kan bli...

Skall oxå passa på att hissa Natalia Kazmierskas krönika i Expressen som handlar om mannen, myten, spriten..



DAGENS BILD: Samma samma... t o m färgen är rätt

2 kommentarer:

  1. Vad tycker motivatorerna om att du anländer i ett icke PK fordon? En säljare som kör BMW får inte sålt något i Gnosjö ;-)

    SvaraRadera
  2. Som den slipade säljare jag är...parkerar jag c:a 1 km från förrättningsstället och går sista biten - för att om möjligt framstå som en rättskaffens kollektivresenär ;-)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine