torsdag, december 01, 2005

Om Antabus o en man på löpet...

När jag läser att en känd skådespelare i Stockholm...han har bl a spelat mycket snut på film... levt med Antabus i två o ett halvt år...så förstår jag ännu mer vilket veritabelt helvete mannen går igenom och att de utskjutningar han gjort den senaste tiden.

Antabus botar ingenting.... den dämpar inga sug, den förändrar inte sättet att tänka. Den förgiftar din kropp när du dricker.

Samtidigt - om du bestämmer dig för att dricka en lördag - sluta med Antabus 2-3 dagar innan som uteblir förgiftningssmtomen.

Antabus kan måhända vara en krycka i behandling...men ingen medicin som hejdar alkoholismens progressiva sjukdomsförlopp.

Hoppas mannen söker hjälp som har bärkraft för framtiden... han kanske skall ta ett snack med ev blivande svärfar...

2 kommentarer:

  1. Ibland skriver du mellan raderna om vackra ögon och kvinnan i ditt nya liv - hur viktig är en blivande svärfar??? När jag var ung var jag mest bekymrad över att bli accepterad av nya svärmor, men idag lägger jag krutet på nya svärfadern (det blir en per år ca...). De liksom råder mer över vuxenlivets realiteter känns det som. Rätt, fel, konstig, fegt, listigt eller ödmjukt?

    SvaraRadera
  2. Rätt, fel, konstig, fegt, listigt eller ödmjukt?

    Beror nog på vem den presumtive svärfadern är...

    I det fall som jag beskrev...och som du kan läsa om lite var stans tror jag att den blivande svärfadern besitter en erfarenhet - värd att dela med sig av inför en man på väg mot ett bättre varande - Julmust istället för 10 Long Island Ice Tea om söndagen...

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine