lördag, december 10, 2005

Grumpy old men... eller nåt

Följande inkom från Professor Kompressor efter min bloggpost om girighet - då utbröt en surkartskamp som inte står Lemon & Mattau långt efter - där sublima pikar och ondgörelser kring varandrs tillkortakommanden blottlades...skoningslöst (viss textmassa har förskönats...)


Jag tycker låtlistan är i magraste laget. Det saknas
ju en hel del. Börjar lacka, lite grand.

Skall gå gråtande till banken snart och undersöka vad en
skuldsättning
på två mille skulle kosta min andliga jämnvikt.

A material boy in a material world.

Prof Kompr


Om du anammat min blogg från igår (Andligt/ Ickeandligt) hade du
med stor
säkerhet haft ett enkelt val...

Tycker att ditt vankelmod bäst tas om hand utifrån dina egna
principer.Vill du blåsa av vårt c:o op - så v g meddela mig detta.

Om inte kan du ju göra dig ett litet geschäft.... se vidare;

http://www.blocket.se/vi/6815335.htm?ca=15_s

Nemo


Det är klart att vi kör vår kupp.
Även en trygghetsnarkoman vill spela lite ibland.
Sen tycker jag att ditt förvandlingsnummer från rödglödgad yrkesmilitär
till Landalas egen Dalai Lama är fetmäktig. Uppriktig respekt för den.
Att jag sen, som ägnat mig åt andliga värden sen 1980, i det
perspektivet framstår som en kallhamrad materialist får man bara
ödmjukt ta. För mig är det både och liksom. Man kan väl vara andlig i
en mexibarre? Varför skulle inte det gå?
Åter igen kräver jag en klar knopp. Weilande munkstämband är inte bra
för logiken.
Bo Wittgenstein



" som ägnat mig åt andliga värden sen 1980"
Den får du gärna utveckla... Eftersom du hugger till med 1980 - så utgår jag ifrån att du synonymiserar studier vid Sth Universitäts filosofiska fackultet med "andliga värden"...
Ack... du RadonRonin... det är kris och devalvering i den andliga världen då empirisk kunskapsinhämtning ter sig andlig...men jag har kansek inte förstått storheten i att receptera gånga tänkares utflykter
Förresten så går jag inte omkring i orange skynke och tigger allmosor... så sent som för en timme sen var jag på NK och inhandlade julklappar av synnerligen stram kvalité

Nemo

Din självpåtagna suveränitet vad gäller andlighet är ganska påfrestande. Har lite finkänsligt försökt påpeka detta under några års tid. Men, men, som du själv säger, det svåraste steget är ödmjukhet.
Dag Hammarsköld, jurist, ämbetsman, FN:s generalsekreterare, högavlönad men utan fruntimmer, skrev andliga vägmärken m.m. och bad en bön per dag. Materiell-andlig? Vad vet jag. Lyssnade emellertid varken på harpa eller nynnande valar. Satt inte heller och skrek på en säng menande att det var metitation. Meditation kan var värdig, tyst och intelektuell.
Oj, nu börjar glida bort från min naturliga ödmjuka inställning.
Jag gjorde f.ö. en namnsökning på dig i eniro och fick fram att du i GP sagt att en glass smakade kravmärkt. Låter intressant.
Yabba de fett
En namnunderskrift från en 3-mille barre, för evigt dömd till materiell härdsmälta


At 14:00 2005-12-09, you wrote:" Lyssnade emellertid varken på harpa eller nynnande valar. Satt inte heller och skrek på en säng menande att det var metitation. Meditation kan var värdig, tyst och intelektuell."Nu är det nog dags att du fäller ner tuppkammen och rättar in dig i kön, käre XXXX. Eftersom dina fantasifoster kring hur jag odlar min andlighet är miltals från sanningen (vi kan diskutera detta då du fått ordning på dina rädslor kring Baravara o UGL) så bör du koncentrera dig på magsyreattacker och kommande ränthöjningar.... Även min andlighet är snudd på KRAV-märkt (inte ödmjukt men ett o annat kaserngårdsutfall har jag råd med...tas då från det andliga kontot...som devalveras)

Nemo



Jag tror att vi åter på ett konstruktivt, tydligt och stimulerande sätt klartgjort våra positioner. Genom att vi båda konsekvent ger oss på vrångbilder av varandras världsbilder, attityder och värderingar, talar vi effektivt förbir varandra. Dock som alltid med en intellektuell och språklig espri som är oefterhärmlig. Det är i det sista det konstruktiva och stimulerande lligger. Det tydliga ligger i våra parallella spår som stakas ut så tydligt att vi egentligen aldrig möts.
Sabbaten närmar sig.
Olof "jaho" Johansson
Kommunikationskonsult

Så vare mer.. som om inte det var nog - hittade oxå en fulsajt med "Pappahumor"

DAGENS BILD: Kiss of death...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine