fredag, december 23, 2005

Julhorror...

Detta är ingen skämtfråga utan faktiskt är följande utarbetat av en psykolog. Ingen jag känner har svarat rätt, inklusive jag själv.

" En kvinna var på sin mors begravning. Där mötte hon en man hon inte kände igen. Hon tyckte att mannen var fantastisk - rena drömmannen och hon blev förälskad ögonblickligen! Då begravningen var över, försvann han utan att hon fått hans telefonnummer. Ingen visste vem han var så hon kunde inte kontakta honom. Några dagar senare mördar hon sin syster..."
Fråga: Vad var motivet till mordet på hennes syster?
(... tänk lite innan du svarar och skrolla sedan ner ...)


































Svar: Hon hoppades att mannen skulle dyka upp på även denna begravning! Om du har svarat rätt, tänker du som en människa med en antisocial personlighetsstörning...(kallas psykopater för det mesta)
Detta var ett test skapat av en känd amerikansk psykolog och som användes för att se om man tänker som en mördare. Många seriemördare som deltog i testet svarade rätt på frågan.
Om du svarade fel kan du skatta dig lycklig. Om du har svarat rätt, ber jag dig vänligast att meddela mig....

4 kommentarer:

  1. Men så obehagligt! Vilken himla tur att jag inte tänkte som en person med antisocial personlighetsstörning.

    SvaraRadera
  2. Bror,

    Psykot talar, dvs. Professor kompressor: Tog mig 5 sek att räkna ut det rätta svaret. Hur ska vi tolka detta:

    1. Jag är psykopat.
    2. Jag är intelligent med livlig föreställningsförmåga och djup empati.
    3. Psykopater är intelligenta och har en livlig föreställningsförmåga och kan se in andra människors tänkande.
    4. Fler människor än psykopater har dessa förmågor.
    5. Testet mäter något annat än det utger sig för att mäta.
    6. En bättre utformning på det hade måhända varit att ställa upp problemet så här: Vad ska en stackars fattig flicka göra som på sin mors begravning träffar sin drömprins som efter begravningen dock är spårlöst försvunnen? Normala människor, även de intelligenta och logiska, börjar nog då snickra ihop lösningar som "efterlysningar" m.m. Den som emellertid oprovocerad i detta läge kommer med förslaget "Jag tycker att hon ska döda en annan av sina släktingar, t.ex. en syster, om hon har en, och på så sätt locka fram begravningsgästen igen" borde man ta in för en grundligare undersökning.

    Ja, som du förstår blev jag inte heller denna gång imponerad av den vetenskapliga halten i din bloggspalt. De vaga angivelserna m.m. runt anektdotens ursprung och användande antyder f.ö. att vi eventuellt har att göra med en "Klintbergare", dvs. någon typ av vandringssägen. Många kanske går omkring och tror att de är psykopater nu. Att sprida sånt här kvasikunnande kan skapa en jävla ångest. Nu är jag en robust typ som tar till sprit om jag blir lite orolig, så jag klarade mig den här gången.

    SvaraRadera
  3. Professor Kompressor...mitt favvopsyko... efter att ha kört van med mörktonade rutor i ett decade... så är jag inte förvånad... jag kommer att hålla mina döttrar på behörigt avstånd från dina fladdriga utfall i framtiden...

    De uppstolpade 6 punkterna gör att du väver in dig i en omöjlig ekvation där du står med looserblicken fastnaglad i den akademiska kunskapspizzan av den absoluta sanningens modell som försvarmur och ogenomtränglig goggelsörja, samt foten i Bäveån, som så ofta förr.

    SvaraRadera
  4. Måste ni skriva så brutalt invevecklat , använd vanliga ord !

    ps. min kompis kom på det , ja vet inte vad ja ska tro . ds

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine