onsdag, december 14, 2005

Onda drömmar..

Denna natt var inte febrig..men jag hade köpt en SUV... av en personalchef på SAAB som jag känner. Gott så...men jag kunde inte manöverera kärran nere i trånga garage (typ källaren under Hemköp vid Stigbergstorget).

Istället kom utländska oljiga män i overaller och började fixa med bilen...och som dom fixade. Hela kupén blev nedsprutad med oljevatten. Gissa om jag fick spel! Med nyckelknippor i fångvaktarstorlek gick jag loss på den värste, flinande oljesprutaren.... det skulle jag inte gjort.

Jag blev deporterad till en öde kust där jag skulle gräva skyttegravar längs milsånga stränder och på kvällarna ficka jag servera drinkar till rika turister i en bungalowby.

Vaknade 06:25 och kände mig lam, fadd och frustrerad.

På senare år handlar mina drömmar ofta om fisk, gorillor, reseledarskap och tågresor....får se vart det tar mig.

DAGENS BILD: Mycket lust längs en annan kust...

2 kommentarer:

  1. Hmmm...om mina drömmar verkar detaljerade så beror det nog mer på min strävan att göra dom begripliga för läsaren..för mig handlar det om mycket tvära kast där jag försöker binda ihop fragmenten till nån sorts orsakskedja...det där med flummighet/underhållande håller jag med om...otroligt fascinerande och jag är oerhört glad och tacksam för mina drömmar och att jag har dom med mig så starkt

    SvaraRadera
  2. oljiga utländska män i overaller. det är dom värsta;)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine