söndag, januari 16, 2011

Klippa deras tung?

Läste igår om att Dressman fångat in gubbsen i Rolling Stones för att som de säger; "Att addera rockmusik till vårt varumärke och få en koppling till Rolling Stones är jättebra när vi ska presentera oss på nya marknader"

Tjenare... bra för Dressman kanske, men Stones...snälla. Där satt den sista gubbspiken i kistan. Dressman + Stones skär sig lika gott som om EMD skulle sponsras av Jack Daniels, eller om Lady Gaga skulle inleda samarbete med KRISS of Sweden

Mina bekymmer med att se Stones som ett coolt rockband med attityd började redan för 10-tal år sedan då de hade Volkswagen som huvudsponsor under en turné. Inte riktigt ett bilmärke med rockattityd, eller?

Flera gånger har jag varit inne på Dressman för att "hitta något snyggt". Det går inte. Det blir alltid fel. Lika fel som att se Jagger strutta runt i en blazer från Dressman. Han är den enda artist som går iland med att vara fjollcool med sina manér och sitt kroppsspråk. Han kan fortsätta med stretschjeans och linnen tills han blir 80. Lätt. Det är alltid rätt. Nu blir jag mycket tveksam till Stones framtid. De horar bort sitt varumärke.

Dressman...bläähh

2 kommentarer:

  1. Precis! Håller med till hundra procent.

    SvaraRadera
  2. Samtidigt - så hörde jag på kulturnyheterna igår att rocken förlorat sin särställning som den främsta populärmusik genrén - R&B och Hip-Hop har gått om - sett till både försäljning och listplaceringar.

    Keith's hattar och Mick's höfter håller på att bli vad halmhatten och hängslen är för tradjazz... det är sorgligt.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine