lördag, juni 12, 2010

I mina kvarter

Ibland - när jag youtubesurfar - så kommer jag över små pärlor.

Det här klippet är pappavitsroligt. Jag gillar när man skall göra gammalt av nytt. Just i detta fallet är det så lågt. Saknar dock käckt vinkande personal från Konsum - det hade varit så värt...




Speakern har försökt lägga sig i 30-40-talsnivå och lyckas duktigt. Finns dock en övernerv i idiomet som andas skräck-parodi. Oklart om jag gillar det. Ett gott anslag är det i alla fall.

Förmodligen kommer endast jag och möjligen någon till tycka att det här inlägget är kul - bra i så fall. Det är kvalitetssäkring av min låga humor.

2 kommentarer:

  1. Har du sett att det kommit en ny bok? Kysst av spriten. Tack för en bra blogg!

    M

    SvaraRadera
  2. Hej "M". Kul att du gillar bloggen. Boen "Kysst av spriten" har jag i min ägo. förlaget skickade mig ett ex. Den kommer jag att recensera om någon månad

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine