tisdag, september 20, 2005

Vi går mot bättre tider, tro mig, tro mig...

...skaldade Hr Lundell för många år sedan. "Längre in mot Landet" var alstret och livet bestod av snabba upplevelser, mycket tugg i Bulids mylla. Diverse utskickare till Prof Coma och hans pörte i Lappkärrsberget.

Ungfålar vid Stureplan som inte visste särskilt mycket om något...mer än var vinet var billigt osv. "Säkra ställen" - ett begrepp som vi kände, men sällan gick iland med då vi osäkrade oss själva med för mycket för fort.

Dagens låt glömde jag igår...vad är det som händer - det blir två idag: "Your beatuiful" James Blunt och "Så mycket äldre" Ulf undell.

Ondgörelsernas lista skulle kunna bli lång idag; Ringholm, miljöpartiet, Bredbandbolaget m fl...orkar inte bry mig just nu.

Prof Coma kvad till på min fråga om när vi får höra Bosse Ringholm säga; "Professorer är så jävla slöa.."

Svaret...inte ett Nobelpris...men värt att notera

Aldrig! Eftersom dom inte törs vara det (då går nämligen ngn annan professor om dem). Luther, konkurrens och überisch i en effektiv kombination. Här ges inte någon tid för kurser i tantrayoga, bränna rökelse och hitta dig själv i en immig spegel. Å andra sidan får man jobba med det man vill under anständiga villkor.

Tror förresten jag över går till DAGENS BILD...några dagar iaf... nya mobilen är alldeles för hip för att ligga i träda....vi börjar försiktigt...en office-bild...utsikt från en skadereglerares vardag...



CU...above

1 kommentar:

  1. Här bjuds både korrektur och pixel analism. Blanka ytor tarvar svart omgivning. Anar jag inte en handpump under reglerarrocken...
    U are beast tänkte du skriva men ändrade till beautiful, nästan - fegis.
    Prof är inte slöa bara pseudometakvasi skittso i sina ambitioner - alltså, vara först eller tjäna mest - dessa disparata drivkrafter

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine