måndag, september 26, 2005

Medelklass??

Idag är jag oerhört lat o såsig... så jag saxar ur en krönika av Johan Hakelius i Aftonbladet. Han skriver:


Vad är det då som får medelklassen att stå ut?
Terapi?
Biltvätt?
Friggedbodsbyggande?

Jag tror att svaret är knattefotboll. Se sidlinjen en solig höstsöndag. Se mellanchefer, föräldrar och familjeförsörjare lämna medelvägen. Tandtrådade tjänstemannamunnar, plötsligt vrålöppna med KOMIGEEENNUGRABBARFÖRFANRÖRPÅERUPPUPPUPP! Extas och ångest. Och sedan blir det måndag och dags att bära samhället igen...


Läser detta och inser glädjen i att vara flickpappa.

Stå ut... att skriva blogg kan oxå vara en lösning.

Drömde om Göran Persson inatt. Han skulle spela huvudrollen i en re-make av "Pippi Långstrump" och jag var regissör. Han skulle lyfta in Lilla Gubben på verandan i Villa Villekulla...men bröt ihop och fick tröstas... jag har tröstat en statsminister. Iförd megafon o basker klappade jag den trinde mannne faderligt på axeln.. och sa... "Så, så...vi gör nåt digitalt av den här scenen... sedan vaknade jag.

DAGENS BILD: finns tydligen ingen just nu. Svårt att ladda upp.

Prof Coma har remmat runt Lidingö...som sagt. Av de fadda tangenttrycken att döma har min sidekick farit illa. För mycket bacon, rödvin och kolesteroltänk i kombination med en tjurskallig envishet kring löpandets tjusning kan ta knäcken på den bäste...

Hans eftermäle:

Är mycket slak idag. Ska försöka ta en powernap nu på eftermiddagen. Vem orkar starta upp en given (fådd) blogg under sådana omständigheter och efter personsämsta på Lidingöloppet. Rödvin är väl ingen bra sportdryck. I Frankrike har de förresten en mara som går mellan ett antal vingårdar. Vätskekontrollerna är således vinprovning. Blåst på silvermedalj i år igen.

RS...so much more to go for

1 kommentar:

  1. Du får gärna länka mig Nemo det skulle vara en ära!

    Du har också bra blogg! I like it! Keep up the good work!

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine