lördag, september 12, 2009

Smaka på den...

Idag var det lite småbrådis hemma vid frukosten. Yngsta dottern och jag skulle iväg på STS Språkresors infoträff.

kl 11.30-14.00 på Munkebäcksgymnasiet, Aulan. Fint... En liten nätt spårvagnsresa från Landala till Härlanda och något bortom. Så fint.

Vi var framme 5-10 minuter innan. Munkebäcksgymnasiet var stort. Och ödsligt. Efter en stund fann vi en kvinna och hennes drufsande son - en sån där som går 15 meter bakom och bara tycker att morsan är en pinsam kärring. Han så ännu mer besvärad ut då hon började prata med mig och vifta med infobladet som följt med STS-katalogen i våras.
- Jag förstår inte det här... sa hon. Vi har gått runt HELA skolan och det är låst överallt.

Längre ner längs skolfasaden stod en klunga mänskor som jag snabbt fackade in som "vilsna föräldrar med tonåring". Rätt. Vi var totalt 10 pers som stod och såg ängsliga ut och på varandra.
En mamma sa att det kanske var Munkbäcksgymnasiet på Skånegatan. Dom håller ju till där numera... det visste hon.



Gruppen upplöstes. Alla tog sina bilar utom jag och dottern som hånåkte Västtrafik och pekade på deras biljettautomater som bara civilingenjörer förstår sig på. Och skrattade gjorde vi också. Ha-ha-ha...hihiiihihi, lät det.

Framme vid Munkebäcksgymnasiet - som alltså inte ligger i Munkebäck - utan mellan Burgården och Katrinelundsgymnasiet (strax bredvid SF Bergakungen), fann vi samma ängliga hop. Det går något fortare att åka bil, parkera, men inte mycket... nitlott även här. Låst. Ingen aula

-Skandalarrangemang.... muttrade jag och gick iväg med dottern och köpte skor istället.

Under min promenad uppför backarna till Landala knotade jag och morrade över STS och försökte smida ut någon lömsk bloggpost/insändare där jag skulle bittra och raljera. Förolämpa och domdera. Hut, hyfs och hållning och jajjamän.. så jag skulle bre på.

Hemma... kom att tänka på Internet. Internet, du vet. Det där man läst om i tidningen. Det skall ju vara så käckt.

Jag sökte och fann. Och allt mitt omsorgsfullt uppbyggda vredeskonto tömdes på några sekunder. Härlanda Kulturhus.

Istället surade jag på mig själv - som inte kollat bättre.

Nu kan man föralldel tycka att STS i sina pappersutskick flaggar för att man skall kolla på nätet för ändringar på tider eller lokaler - eller att dom hade talat in ett meddelande på sin telefonsvarare som sa något annat än öppettider. Och kankse sattt något anslag på Munkebäcksgymnasiet om att lokalen var ändrad. Jo - det blir nog lite feedback i riktning Kyrkogatan 40 på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine