fredag, september 11, 2009

Fredag

Fredagar i september kommer för alltid att förknippas med händelser och skeenden som påminner om brytningar.

Så kommer det vara.

Det är den höga luften

Det är sommarens tillbakaflykt

Det är den tilltänkta helgbilden som skall bäddas in i vin och ostar

Det stannar av - den lämnar fläkt och stiltje. Vaccum

Tristess - ske vad som helst. Låt livet och ruset vara i mig.

Låt flyendet gälla andra - inte mig.

Nu vet jag bättre. Nu kan jag tråket. Jag välkomnar det och sluter det intill mig och gör helg... som alla andra

3 kommentarer:

  1. önskar dig en bra helg...full av rus av andra karaktärer än det du haft tidigare. Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Tackar och bugar... det set mycket bra ut... :)

    SvaraRadera
  3. Det är en ganska stor grej, att vara nöjd utan att ha gett upp, inför att vara en som alla andra. En liten grå sten tillsammans med tusen och åter tusen andra små grå stenar på en strand.

    Men när man tittar lite närmre, så ser man att de faktiskt är väldigt olika.

    Jag älskar att plocka sten på stränder.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine