söndag, december 02, 2007

Grisens överman

Varje dag den här veckan har jag sneglat på Grisen då jag gått förbi skyltfönstret där den ligger och gonar sig.

Idag - då jag lullade runt ner i kvarteren kring "The Longstreets" så hamnade jag i ett fruset ögonblick. Jag tog tag i S och sa; "Såååg du det där...såååg jag rätt...???"


S - som inte ser nånting när hon är ute - en polismans mardröm då det gäller att ta ett vittnesmål - tittade obekymrat på mig; "Vilket då?"

"OK, vi backar tillbaka". Så skedde och jag fick en sån där AMFpension-känsla. "Tänk om du kunde hälsa på dig själv i framtiden..."

Där - i hörnet av Andra Långgatan och Nordhemsgatan står han.... en lagom fet man i sina bästa år. Speglar sig och har sin tvåhövdade getabock i koppel. Nice.


"Det blir säkert bra det här... "

Andra bloggar om: , , , ,

Nemo bloggar igen om några dagar... tid för ingrottning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine