lördag, december 08, 2007

Äger jag? Vem bryr sig?

Såg att DI gjort en undersökning. Status. Har jag det själv? Bryr jag mig? Ja, förmodligen...annars skulle jag blogga o nåt annat.

Så här ser listorna ut (och jag har fetat det jag lever upp till. Högt som lågt - och då är jag min egen domare.)

HÖGST STATUS I SVERIGE
1. Vara allmänbildad.
2. Vara duktig på sitt arbete.
3. Ha en egen ihoparbetad förmögenhet.
4. Kunna många språk.
5. Vara en engagerad och duktig förälder.
6. Lägga tid och pengar på att hjälpa behövande människor.
7. Ha ett långt och stabilt äktenskap.
8. Kunna bestämma över sin egen arbetstid.
9. Ha examen från universitet.
10.Ha möjlighet att vara ledig en längre sammanhängande period.
11. Ha en helt egen stil.
12. Vara underhållande och rolig.
13. Ha examen från högskola/college.
14. Ha en examen från ett internationellt välrenommerat universitet, exempel vis Harvard eller Oxford.
15. Äga ett företag.
16.Vara en duktig talare.
17. Ha många vänner.
18. Verka självsäker och framåt. (kanske en förutsättning för det här blogginlägget?)
19. Kunna mycket om politik och samhällsfrågor.
20.Vara duktig på att laga och reparera. ( Det här var jag tvungen att minska ner för jag är så jämmerusel...)

LÄGST STATUS I SVERIGE
1. Ha barnflicka/städhjälp och betala svart.
2. Äga en äkta pälskappa/rock.
3. Förbättra sitt utseende med medicinska hjälpmedel.
4. Gå i kyrkan varje söndag.
5. Ha en 15 år yngre man.
6. Ha en 15 år yngre fru.
7. Äga en Iphone.
8. Att gå i terapi.
9. Engagera sig i kyrkans verksamhet.
10.Vara singel med intensivt kärleksliv.
11. Ha en fullbokad almanacka.
12. Umgås med chefen utanför jobbet.
13. Ha en välbesökt blogg.
14.Känna en ledamot i Svenska Akademien.
15. Ha en egen häst.
16. Vara en god ryttare.
17. Känna statsministern.
18. Ha gått i privatskola.
19.Vara en duktig golfspelare.
20.Känna familjen Wallenberg

För män... i både Ryssland, USA o Sverige var nr 1; " Att ha en mycket snygg fru"

Vad är det som pågår?




Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine