fredag, augusti 31, 2007

Uppvaktad.



Sista dagen på jobbet... och det blir tårta, blommor, presenter - se här - lite japanskt på en svart träbricka. Tre Höganässkålar. En blomsterkvast - yvig som ett parkbänksskägg. Det kom också en svart ungsfast form och ...en kniv. Maggan Ribbing - can you hear me? Är det OK att ge bort knivar?

Hursom... jag fick ett riktigt hjärnsläpp - och tackade genom att berätta hur alla jobb jag vart på och lämnat...ett efter ett har lagts ner, förtorkat eller gjutit någon sotdöd.

Jag nämnde Försvarmakten som idag skulle kunna ha alla sina inryckande i 2-3 tält 20, WM-data som iaf i Göteborg fisit ihop. Den verksamhetsgren som jag jobbade på - Education - finns inte mer. Gatubolaget - som från årsskiftet endast kommer att ha 12 P-vakter -när jag var där var dom 115 st.

Det här talet kan ju tolkas ett inlägg kring min egen förträfflighet (..utan mig kommer det gå åt helvete..) sen var det nån som skämtade; "Fan, ser ut som om Nemo får rätt - både kaffemaskin och kylskåp har gått sönder" . Jo, så var det - samtidigt i personalpentryt.

Observera att jag inte gett någon - vare sig maskiner eller människor - onda ögat. Jag har trivts som fisken i vattnet (Nemo) under mina tre år på Byråkratpölsebyrån, vån 3, fack 8. Men nu går jag hem.


Inga kommentarer: