tisdag, augusti 14, 2007

Ålderstecken?


...nä, inte jag heller

Det verkar vara något som kommer med åren; det tidiga uppvaknandet. Jag har ända sedan barnsben varit morgonpigg, studsat upp före alla andra och i rollen som bagare, snickare eller nåt skulle jag funkat bra. Jobbade till o från som brevbärare på 70-talet och poppade upp med frejdig blick och hungriga trappjojoben.

Nu är jag clerk. Börjar 8.00 - kan t o m lyxa mig och flexa in vid 9.

Vad händer? Jag sätter mig upp i sängen och stirrar ivrigt in mot köket. Kaffe!!! Och då visar uret 05:20.

Sjukt...sjukt är det. Och jag går upp...dricker och svänger sedan iväg på 1 timmes powerwalk...bara så där. Fast jag skulle kunna ligga o tryna med GP och morgontv eller bara somna om.

Jag kommer bli en smärta i röven för mina presumtiva medboende på äldreboendet "Fregattlyckan" i Majorna år 2042...

Noterade för övrigt att begrepp som köttpenis och fettsugning höjt besökfrekvensen på min blogg.. oroväckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine