torsdag, augusti 16, 2007

Blogghat

Läser på de mycket, mycket populära bloggarna som slutar, poppar upp och ner. Blogghat.

De som drabbats - offentliga personer. Med namn och bild delar de ut rallarsvingar och tycker om andras utseende, göranden, låtanden.

Nästa steg - anonyma påhopp i kommentarerna på deras bloggar - som de dessutom sällan besvarar. De blir själva hudflängda - bemöts med samma mynt o medicin.

Steg tre - "Oj, stackars lilla mig.... så stygga saker får ni inte tycka...nä, nu orkar jag inte längre. Jag lägger ner... på grund av allt blogghat."

Vad trodde dom? Här är ETT exempel...

Receptet för att undvika blogghatet är att själv vara snäll...och inte låta andra kommentera. Att vara anonym kan också vara ett sätt.

Med tanke på mitt nedanstående blogginlägg hoppas jag att jag inte har ett fradgasprutande mejl från en författarinna i min inbox senare idag...men hon läser nog inte bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine