lördag, maj 26, 2007

Tips från coachen....

Var som framgått av tidigare inlägg på kurs i veckan... alltså, jag höll kurs. I Värmland. Ihop med en norsk kvinna.

En av deltagarna lärde mig en viktig sak... och jag bedömde henne som en blytung källa.

Stretch! Detta träningsmys och velourtrams efter ett pass... här har jag maschohållning i klass med ett van Damme-uttryck inför inbrytning.

Har alltid tyckt att dra i kroppen för att bli en cartoon suger runkisch...

Nu är det slutmekkat! Sånär som på EN...eller max två stretschisar.

1. Ligg på rygg och dra upp ett vinklat knä mot bröstet för att dra ut stora sätesmuskeln...va,va... jag kan väl vilja bygga på en sprinterröv som man kan ställa ett martiniglas på? Jovars... men det går en låååång sena från röven till knät( Tractus iliotibialis )...sträcker du inte ut den så kommer LÖPARKNÄT och biter dig... det är som att skrämma barn med sotaren. Kom utklädd till löparknä på Solvikingarnas årsfest och stället blir tomt.

2. Inre vadmuskeln - svårstretschad och eftersatt men den tar sig gott och motverkar stumma löparben...

Nu SATS och spinn med Doris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine