fredag, maj 04, 2007

Black Sabbath

När jag som yvigt fjunig tonårsgrabb fick ordning på mina första "riktiga" musikaliska alster...så var det genom Micke A. Han hade Deep Purple "Made in Japan"... och han hade Black Sabbath....

Jag fick frakta min rullbandspelare på cykel och tape:a in.. och sedan satt jag och trummade ursinnigt på pojkrummet med stora feta hörlurar och stora pennor, Skrivbordet var mitt trummset. Något år senare blev det mer på riktigt...elgitarr o fuzzbox




"Master of reality" tillhör den absoluta kärnan i hårdrockshistorien och är tveklöst ett av de bästa albumen inom denna genre. Här var Black Sabbath i sin absoluta högform och ett mer helgjutet tungt album är svårt att finna. Black Sabbath's album mellan 1970-1975 bildar i sig en ganska gedigen hårdrocksamling och "Master of reality" är en perfekt start.

Spåret som jag valt kommer från den något mer lightade Vol 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine