tisdag, maj 15, 2007

Pappatrams

Mina frukoststön anbringas lätt vid den tid på veckan då jag närmar mig "Vitsar från Läsekretsen" i husorganet GP. (bara begreppet "husorganet" stinker pappavitsvarning...)

Det är hög pappavitsvarning på det mesta....

Exempel:
-Nu på vintern skall man hålla koll på isarna
- Ja, det gäller att vara vaksam

I förra veckan blev jag ofrivilligt (?) indragen i en situation där jag inte kunde styra mig... fast då var det på riktigt... IRL... så att säga

Kursdeltagare: - I vårt område kommer posten alltid fel...brevbäran' är full för det mesta.
Nemo: Är det inte bättre att han går med flaskpost då?
...ett mummel och spridda stön blandat med fniss...
Nemo: Ja.. annars kan han vara lämplig att dela ut REK... så avi som han verkar...
...här brast det fullständigt...

Ja... roligare än så får ni det nog inte i mitt sällskap... fatta nu hur det kommer sig att jag jobbar med försäkring, har tre nära vänner och sällan minglar runt på kändispartaj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine