tisdag, maj 29, 2007

20.000 och summering av nuläget

Yeeees! Där satt den... skulle inte ens drömma om att lilla bloggen skulle få sån snurr på sin besöksräknare... men jag känner mig som värsta blogghoran när jag pingar upp mig på bloggportalen, twingly m fl ställen för att komma ut med min blogg...


Nu är det dock så... att jag åstundar hösten med stor vurm.. jag kommer ha fett med uppdrag i firman och försäkringsbolaget vill inte ha mig rännande nåt' mer... i alla fall har alla vikariat tillsatts av interna fast anställda...så det är bara för konsulten att packa ut sig 31 aug. Pilla navelludd och blogga... träna gym, bygga sexpack och ordna våningens skrymslen...det blir nåt det...

Btw är jag stolt routerinstallatör... min gala D-Link DI-524 sög hästsnopp och ville överhuvdtaget inte leverera trådlöst längre än 3-4 m omkrets. Irsch... gick till SIBA och slog ner med grymmaste geiger-routern... den är snudd på självlysande... sånt kräm. Lovar att jag kan sitta nere på Vasaplatsen och koppla upp mig...




D-Link DIR-635

Imorse var jag och gymade... det finns en flep där... han är osnyggt social. Han skall...prata med alla. Jag vill inte... vägrar möta blicken.

Jag är där...nyrakad, potent och fokuserad. Inget mingeltjafs. Den mannen som jag irriterar mig på kunde jag hyra in som värsta mingelmotorn om jag någon gång får för mig att ha en fest där syftet bara är att umgås på en skentrevlig nivå och inte gå djupare än väder, skolgång och annat ofarligt.

Men flepen på gymet är surt tröttsam...kör några reps... kollar om nån ser att han jobbar... tar en lov och bär på en hantel... snackar lite... "Tjena, hur går jobbet... jaha... och har det blivit nåt på kompisens hus?" Allt detta sker ockås mellan 06.30 - 08.00 en tid på dagen då försök till meningsutbyte kan bli en käft-smäll som pay-off... ja, inte på gymet... men ändå.

Shit... som vanligt kommer jag på att min irritation handlar om mig själv... att jag skulle vilja ha den där förmågan att bara tugga loss med allt o alla... kanske inte där och då... eller springa omkring med en lampskärm på huvvet och ropa se mig, se mig... men i alla fall med flepen lätthet bryta loss i en konversation. Jag har tränat på gymet i flera år... säger knappt hig till nån... musselmannen, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine