tisdag, augusti 08, 2006

En man och hans hälsa

Dubbeljämmer!

Idag har samtliga virus gått bananas på mig och besudlat min övre kroppshalva med samma hastighet som Jimmy Nordin gick från 0 till 3 promill.

Struttade iväg upp för Avenyn igår då jag checkat ut stämpelkortet och coolat ner frontlastaren (datorn) och begav mig så mot Kalaspuffarnas affär "Twins". Dessa båda enäggsgossar driver ett sorts 7-11 för Leffe Volvo och hanses käcka direktörspolare samt golf & seglingskravatterade stiffa upperlippsmedlöpare.

Nåväl... när det är 50-70% REA vågar sig en underdog ur den lägre tjänstemannasfären med känningar i ledarskapsbranchen dit för att ekipera upp sig på lite konferens- och mingelkits.

Skjortfyndet...med slips

Fyndade verkligen och var så helnöjd en man kan vara en sensommardag i augusti. I hörnet Arkivgatan/Geijersgatan ekade ett bekant skratt mellan husfasaderna som inte skulle vara där... det skall låta så på Konsum. Jodå.. en civilklädd Mogge i glatt samspråk med någon ur samma yrkeskår - förmodar jag.

Redan här började min hals få ett visst anfang avsträvhet och de senaste 12 timmarna har bara blivit värre.

För första gången har jag fått cancellera min PT-tid och jag kommer förmodligen tycka mycket synd om mig själv resten av dagen.

Återkommer då balansen infunnit sig och allt är så himla uppsida igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine