fredag, augusti 04, 2006

Blogg - för vem?

Gårdagskvällen kom att bli en stund av självrannsakan med benäget bistånd och speglingar.

Jag insåg att - från att skrivit blogg för min egen skull - alltmer övergått till att kolla kommentarer, lämna kommentarer på andra bloggar och surfa runt i största allmänhet.

Interaktion föder interaktion på något vis.

Det ursprungliga syftet med min blogg - att egentligen bara ha det som nån sorts egenterapi...eller vad som... börjar sakta spåra ur.

Så vill jag inte ha det... eller framförallt - jag vill inte känna stressen, pressen att prestera förtäffliga inlägg för att tillfredställa andras behov.

Min lediga tid vill jag ha till att fokusera på annat just nu..bloggandet skall för mig vara en bisyssla och inte något som upptar så stor del av min lediga tid.

Det behöver vara så nu.

Jag stänger av möjligheterna att kommentera, jag kommer heller inte att kommentera andras bloggar i samma utsträckning som förut.

Då jag har lätt för att bli gränslös i det jag gör tror jag det är klokt att dra ner och odla andra värden än cyberljus...

I'll be back...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine