måndag, augusti 29, 2005

Avveckling i militärt syfte...

Förberedde mig noga, packade ner allt enligt TUS:ens (Tjänstetidsutrustningen) strikta lista sånär som på mina illa åtgångna marschkängor...dom kan inte ett redan demonterat försvar ha någon större nytta av.
Men... tillbakalämnandet verkar vara förenat med vissa förhinder. Truppserviceförrådet på KA 4 är inte öppet riktigt som när jag tänkt.

Ser iaf fram emot att bli helt demilitäriserad efter att ha varit en del av systääämet i nära 30 år.
Rent symboliskt lyckades jag riva sönder ett intyg/diplom som några höga chefer sände mig...det var dock inte avsiktligt....men jag tog det ändå som ett tecken för något.

Dagens låt: "Pretty Baby" Eric Benet

IKEA-besöket var precis så smidigt som jag inte ens kunnat föreställa mig...men vem bryr sig egentligen...efter repotaget i gårdagens GP om Sebbes kamp mot cancern känns både ondgörelser och gnabb om livets småjävligheter oerhört futtigt.

Det för mig osökt in på en tanke för dagen: "Gud, ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan...och förstånd att inse skillnaden"

Går nu mot en stunds stillhet och kommer senare idag att förhålla mig världslig, tacksam och njuta av heeeela dagen

CU...P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine