fredag, augusti 05, 2005

95 - 1250 - 15 - 90- 148

Nja... ingen da Vinci-kod...snarare en lägesrapport om midjemått, kaloriförbrukning, löppasslängd, tidsåtgång och snittpuls.

Jämt 2 månader sedan Sthlm Marathon och första riktiga löppasset som höll på lääänge.

Tuppkammen växte och rätt var det var så fanns jag mentalt ute i Hovås...men hallå!
Att gå från 10km upp till 22-23 på ett bräde...det är inte stabilt. Tursamt nog fann jag mig i höjd

med Järnbrott (se karta...har förresten levt mina första 2 år här). Under slutet av 70-talet blev denna plats "revisitied". Några kollegor till mig var ner och läste i Gbg. På KA 4. Det var på den tiden det fanns hyfsat med försvar i landet, kalla kriget pågick och det var helt rätt med yviga polisonger och breda slipsar. De bodde i ett radhus på Tvårörsgatan...snabbt omdöpt till Helrörsgatan pga att deras traktamenten inte på något vis var satt på bankbok. Söliga fester och osunda besök lite varstans i Göteborg...med Järntorget som nåt slags nav...vill jag minnas.

Så var det med det. Har oxå fått till det med 4 Billyhyllor... kanon! Bra kap är godare än gratis. Kommer oxå se till att prof Coma (som kommer på besök nästa helg) sätts i arbete med möbellyft. Mannen som säljer av sina hyllor kör gära, men bär inte. Då är det bra att vara två.

Jobb: mera ondgörelse över sakernas tillstånd och desinformation från SKTF - med sinnesro kommer kanske allt att lösa sig änd - d v s 100% tjänst på försäkringsbolaget från 1 okt och ett år framåt. Tja, inte så illa... en god plattform för andra äventyr.

Dagens låt är: "Don't give up on me" Solomon Burke

Spännande dag... det kaneventuellt falla ner en pollett om hur mitt job kommer se ut under lång tid framöver.

I såna falll avviker ämnet "jobbsök" från Bloggen. Ersätts måhända av annat ämne.Politik? En rådgivningsspalt i sprit? Anonymt kan vem som posta inlägg för att få vägledning... kanske en idé...inte värd ett nobelpris...men även.

Funderar vidare alltmedan man i Helsingfors dukar för VM och i Hiroshima är det snart 60 år sedan bomben föll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine