söndag, maj 15, 2011

Intagne Snickaren

 "Nemo - ditt as... jag skall döda dig...döööööda"
 
Igår såg S och jag en repris av Arga Snickaren - du kan se avsnittet här.... oh, så trött jag blev.

- Fattar du nu  - sa jag till S - varför du valt helt fel man om du suktar efter ett litet mysigt torp i skogen eller något eget boende som går utöver max bostadsrätt när det kommer till ansvar för reparation, läkt, geringssåg, spackel och annan skit.

- Jo, men du har ju fixat lite själv... försökte älsklingen

- Du, senast var det projekt "Väggfast pall i hallen" - jag skulle borra upp fem hål, plugga och skruva in...det tog tre månader att bli klar med det projektet.

Jag fortsatte;

- Om... säger om... vi skulle bli med torp eller hus så skulle Arga Snickaren bli Intagne Snickaren efter att ha gett sig på det objektet. Låt oss slippa utsätta honom eller någon annan för det.....  vi skall gå till Grekland istället. Det är ett mycket bättre projekt.

3 kommentarer:

  1. Skönt med självinsikt.

    SvaraRadera
  2. @ Dht - Yes! Självinsikten inom byggområdet är fin att ha - sparar mycket tid, adrenalin och ångestdoft...

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine