söndag, maj 01, 2011

Dag 20 - en låt du lyssnar på när du är arg

Är det inte hat - så är det ilska. Den här listan är aggresiv... på min ära. Det kommer en knüllåt... vilken dag som helst. Som motvikt. Som olydnad. Men OK... en låt för arga stunder.

De är få. Ilska är en lyx som jag numera inte har råd med. Det är slöseri med energi, för upprinnelsen till den ilska jag rättmätigt kan känna har jag ofta svårt att göra något åt - d v s ändra andra mänskor.

Jag brukar tillämpa frigörande andning - eller ta ett ursinnigt träningspass. Då kommer ofta det här in i öronen




St Anger-videon är inspelad på San Quentin. Hela albumet St Anger är starkt och ursinnigt. Passar bra att ha när du skall slåss med dig själv och ditt inre...

Metallica är sorgligt undanskuffat från Spotify. Låt oss hoppas på att spottan vinner USA-marknaden snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine